سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز از همه جا از همه کس
 
لینک دوستان

ضرورت دانستن شیوه صحیح مطالعه


 

Image result for ?کنکور?‎


بارها شنیده ایم که دانش آموز یا دانشجویی می گوید : ( دیگرحال و حوصله خواندن این کتاب را ندارم ) یا (آنقدرازاین کتاب خسته شده ام که قابل گفتن نیست ) ویا ( هرچقدرمیخوانم مثل اینکه کمتر یاد می گیریم ) و یا (10 بار خواندم و تکرار کردم ولی بازهم یاد نگرفتم ) واقعا مشکل چیه ؟ آیا برای یادگیری درس واقعا" باید 10 بار کتاب را خوند ؟ آیا باید دروس خود را پشت سرهم مرورکرد؟وآیا بایددهها بار درس راتکرارکردتا یادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنین باشد ، مطالعه کاری سخت و طاقت فرساست . اما واقعیت چیزی دیگر هست . واقعیت آن است که این گروه از فراگیران ، روش صحیح مطالعه را نمی دونن و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چیزی راجع به چگونه درس خواندن نمی آموزند . یادگیری و مطالعه ، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارن، تا جایی که می توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه ای فعال و پویا داشت .


?شیوه صحیح مطالعه ،چهار

مزیت عمده زیر را به دنبال دارد:


1- زمان مطالعه را کاهش میدهد.


2- میزان یادگیری را افزایش میدهد .


3-مدت نگهداری مطالب در حافظه را

طولانی تر می کند.


4- بخاطر سپاری اطلاعات را آسانتر

می سازد.


برای داشتن مطالعه ای فعال و پویا نوشتن نکات مهم درحین خواندن ضروری است تابرای مرور مطالب،دوباره کتاب رانخوانده و در زمانی کوتاه از روی یادداشتهای خود مطالب را مرور کرد .یادداشت برداری ، بخشی مهم و حساس از مطالعه است که باید به آن توجهی خاص داشت . چون موفقیت شما را تا حدودی زیاد تضمین خواهد کرد و مدت زمان لازم برای یادگیری را کاهش خواهد داد.

خواندن بدون یادداشت برداری یک علت مهم فراموشی است.


 در هنگام خواندن بایستی به نکته‌های زیر توجه کرد??


1. کتاب در فاصله حدود 30 سانتی‌متری قرار گیرد.

2.  صاف نشستن هنگام مطالعه

3 . زیر عبارات مورد نظر

خط ببریم (با دست زیر کلمات اشاره کنیم و خط ببریم)

4 . دست روی صفحه کتاب کشیده شود، نه در هوا و حالت یکنواخت باشد نه حالت ضربه ای


?? باید به این نکته اشاره کنیم که تا شیوه مطالعه خود را صحیح نکنیم مطالعه همراه با یادگیری و درک مطالب صورت نخواهد گرفت.با توجه به تحقیقاتی که درباره روش‌های مخلتف مطالعه صورت گرفته است، همگی بر این مسئله اتفاق نظر دارند که بیشترین بازدهی در مطالعه، برمبنای یادداشت‌برداری به دست می‌آید.

اگر مطالعه همراه با یادداشت‌برداری باشد، میزان بازدهی افزایش می‌یابد. اگر به صورت خلاصه‌نویسی صورت بگیرد بازدهی آن به 40 درصد می‌رسد. در

صورتی که اگر یادداشت‌برداری حاوی نکات مهم و کلیدی باشد بازدهی آن به 50 درصد خواهد رسید.

 

Image result for ?کنکور?‎

 

 

برای رزرو مشاور و پشتیبان ویژه با رتبه‌های برتر کنکور‌های سنوات قبل کلمه #مشاوره را همراه با رشته تحصیلیتان به آی دی زیر بفرستید:

Rahpooyan_Poshtiban@


به کانالمون سر بزنید

 دوستانتون رو هم خبر کنید بفرستید

 

 


[ شنبه 96/4/24 ] [ 12:10 صبح ] [ علی یزدانی فر ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب



بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 59154